Haber Tarihi : 

27 Mayıs 2021 Perşembe


Konya Şeker pandemiye rağmen 2020 yılında rekor büyüme gerçekleştirdi.

Kurum 2020 yılında satışlarını bir önceki yıla göre 746 milyon 306 bin 286 lira artırarak 4 milyar 290 milyon 923 bin 397 TL'ye çıkardı.

Bu yüzde 21'lik büyüme performansıyla İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) her yıl açıkladığı listede yine üst sıralarda yer aldı.

KONYA ŞEKER ÜRETİMİNİ YÜZDE 21 ARTTIRDI

İSO’nun her yıl yayınladığı "Türkiye'nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu 2020 Araştırması"nın sonuçlarına göre; bu sene Türkiye'nin ilk 500'ündeki sanayi devleri üretimden satışlarını yüzde 15,3 arttırırken, Konya Şeker yüzde 21 arttırdı.

18 yıldır yatırımlarına devam eden Konya Şeker, "Türkiye'nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu" sıralamasında ilk 100'deki tek kooperatif şirketi oldu. Şirket, bir önceki yıla göre ilk 50'de bir basamak daha yükselerek listede 48'inci sırada yer aldı.

ABH bünyesindeki Panagro da geçen yıl Türkiye ortalamasının üzerinde büyüme performansı gösterdi ve üretimden satışlarını 2019'a göre yüzde 19,1 artırarak 1 milyar 668 milyon 870 bin 610 TL'ye yükseltti.

“EN İYİ TEPKİ VEREN VE ÇÖZÜM ÜRETEN ŞİRKETİZ”

Konya Şeker’den yapılan yazılı açıklamada görüşlerine yer verilen Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk; sanayi devleri arasındaki pozisyonlarını pekiştirdiklerini söyledi:

“ABH grup, bu olağan dışı sürece en iyi tepki veren ve çözüm üreten şirketlerden biri oldu. Üretimimizi azaltmamak için satış kanallarımızı sürece göre esnettik, sürece uygun alternatifler ekledik, ihracat kapılarını zorladık ve Türkiye ortalamasının üzerinde bir performans sergileyerek üretim kaybı yaşamadan pandemi yılını tamamladık. Listede birden hem ilk 500'de hem de ikinci 500'de birden fazla şirketimizle yer alan ender gruplardan biri, kooperatif şirketlerden ise tek istisnayız. Bu özelliği ile de Konya çiftçisi, Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi ortakları listeye damga vurmuş, ekonominin etkin aktörü olmak için attıkları adımların sonuçlarını bu tabloya yansıttıklarıyla ispat etmiştir.”

Recep Konuk ayrıca Konya Şeker'in, "Türkiye sanayisinin sadece belli bir coğrafi bölgede kurulu olursa gelişim gösterebileceği" ezberini, "tarımsal sanayinin rantabl olmadığı" yanılgısını, çok ortaklı şirketlerle ilgili yanlış algıları, kooperatif şirketlerin başarılı olamayacağı ön yargısını son 10 yılda gösterdiği performansla yerle bir ettiğini belirtti.