Haber Tarihi : 

9 Mayıs 2021 Pazar

Bakanlık reklamveren, reklam ajansı ve influencer'ların uyması gereken kurallara dair bir kılavuz paylaştı.

“Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz”da yer alan maddelerle reklamveren, reklam ajansı ve mecra kuruluşu olarak sosyal medya etkileyicilerinin her birinin uyması gereken kurallar belirlendi.

TİCARET BAKANLIĞI’NDAN İNFLUENCERA DÜZENLEME

Bakanlık tarafından yayınlanan kılavuzda influencer’ın tanımı, “sosyal medya hesabı üzerinden kendisine veya reklamverene ait bir mal veya hizmetin satışını ya da kiralanmasını sağlamak, hedef kitleyi oluşturanları bilgilendirmek veya ikna etmek amacıyla pazarlama iletişiminde bulunan kişi” şeklinde ifade edildi.

Kılavuzda, "Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan reklamların, açık ve anlaşılır şekilde ifade edilmesi ve ayırt edilebilir olması zorunlu olacak.

Her türlü iletişim aracında olduğu gibi sosyal medyada da sesli, yazılı ve görsel olarak örtülü reklam yapılması yasaktır" ifadelerine yer verildi.

İNFLUENCER’LAR TARAFINDAN KULLANILAN ETİKET VE AÇIKLAMALARIN UYUMLU OLMASI GEREKİYOR

Paylaşım içinde kullanılan renklerden ve arka fondan ayırt edilebilir nitelikte ve kolaylıkla okunabilir büyüklükte olmalı.

Tüketicilerin paylaşımla ilk karşılaştıkları anda başka bir şey yapmalarına gerek kalmadan paylaşımın ticari reklam olduğu anlaşılacak biçimde ve konumda belirtilmeli.

Video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar, Fotoğraf ve mesaj paylaşım mecralarında yapılan reklamlar, gibi başlıkların yer aldığı Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz’u bakanlığın sitesinden yayınlandı.